Wednesday, May 5, 2010

Aasta Portugalis, tähestikulises järjekorras

Mis on minus muutunud, mida olen leidnud, mida õppinud ja kelleks olen saanud. Proovin oma sõbranna, Kaija, eeskujul kogu oma peaaegu aastase elu siin, Portugalis, ühe lihtsa tähestikuga kokku võtta.

A-  

Armastus. I love love!

Avastama. Avastades maid, kultuure ja rahvusi. Terve Portugal, natuke Hispaaniast ja Gran Canariast, enamus Gibraltarist ja peamine Marokost. Kohe-kohe lähen Madeirat ja hiljem Itaaliat uudistama. 

B-

Beebi. Meie pere esimene beebi peaks ilmavalgust nägema juba selle kuu(mai) lõpus.

Blogi. Minu enda oma.

C-

Coffee. Kui palju kohvi päevas on normaalne kui kolm tassi on vähe?

Chocolate. Just see Kalevi oma! Üks peamisi põhjuseid miks alati pere saadetud pakke suure kannatamatusega ootan.

Covilhã. Just, minu kodulinn Portugalis- pisike linnake keset hiiglaslikke mägesid. Suvel tapvalt palav ja talvel jäiselt jahe. Ei tea kas kunagi veel oma elus siia satun.

D-

Diisel kütus. Sest, see on odavam kui bensiin.

E-

Euro- olen nüüdseks Eestis euroraha kasutuselevõtu poolt! Nii hea on minna teistesse euroopa riikidesse nagu Tallinnast Tartusse.

E.....- üks tähtis nimi.

Eesti, Eestlane. Kui Vabariigi aastapäeva hommikul, 24. Veebruaril, enne kooli isamaalisi laule kuulasime ja häbi, liigutuse ja rõõmusegust nuttu lahistasime, teadvustasin endale, et ma olen hinges ikka täiesti eestlane ja seda tunnet ei võtaks vist ka kümme aastat eemal.

Erasmus. Erasmus kasvatab suureks ja õpetab elama suures maailmas, mul on suur maailm.

F-

F*ck You! Kui midagi ei meeldi astu minema!

Fotod.  Kui Eestis töö leian ja raha teenin ostan endale korraliku kaamera.

G-

Gran Canaria. Minu senise elu (loodetavasti mitte kogu elu) parim puhkus. Uued tuttavad, Ilusad rannad, õnnelikud inimesed ja külm meri.

H-

Hääletamine.  Peamine viis jõudmiseks punktist A punkti B. Vahele jääb muidugi teinekord kümneid A ühtesid ja A kahtesid ja A kolmesid.

I-

Inspiratsioon. Oskus leida ja kasutada ei ole veel täielik. Siiski, areng on märgatav.

Inglise keel. Areng on märgatav!

J-

Jalgpall. Ma ei tea sellest ikka suut midagi. Tean ainult, et see on siin püha!

K-

Kodu. Esimest korda oma teadliku elu jooksul õppisin just siin oma kodu igatsema ja päriselt hindama. Kodu on mul alati olemas olnud ja oodanud sooja söögi ja rahuliku õhkkonnaga. Nüüd ma tean, et oskan kodule ka midagi vastu anda.

Kaija. Sõber, seltsiline, tugi, puri, psühholoog, õpetaja, kokatädi, ema, laps, kasvataja, äratuskell, kompass. Tasakaalustame teineteist nagu sugar and spice või mõjume koos nagu tragedy and comedy!

L-

Lähme! Ükskõik kuhu ja miks ja millal ja üleüldse ei ole oluline muu kui see, et paigal ei peaks püsima!

M-

Mista folha. Pakendatud singi-juustu saiake masinast. Kui kõht kõige tühjem ja külmkapp sama tühi siis on maquina kõige kiirem abimees.

N-

Nikerdame ise. Kas on vaja kardinaid, või trepi katet, sünnipäeva kaarti või kingitust, lihtsalt üllatust või posti saadetist. Ikka saab!

O-

Óla. Kirjeldamatult palju kordi päevas ütlen ma tere just nii.

P-  

Postkaardid. Linnade, kohtade, inimeste ja sündmustega. Kaijaga mõnikord naljatame, et oleme postkaardi turistid, muud suveniiri ei jäksa osta aga postkaarti ikka.

Po e. Portugal ja Poola. Portugal, sest see on minu kodu olnud terve selle aasta ja Poola, sest neid sõpru ja tuttavaid kes sel maalapil elavad ei jõua ühekäe sõrmedel üle lugeda.

Q-

Que?? Mis, ma ei kuulnud??

R-

Rahvused. Hispaanlased, itaallased, poolakad, portugallased, tsehhid, slovakid, sloveenlased, rumeenlased, sakslased, türklased, hiinlased, jaapanlased, ungarlased,  inglased, prantslased, ameeriklased, lätlased, leedukad, mehhiklased, kolumblased, uus-meremaalased, austraallased, belglased, brasiillased ja eestlased. Nende kõigiga on mul viimase aasta jooksul tegemist olnud.

Ryanair.  Erasmuse ametlik lennufirma. Odav ja talutav.

Raamat. Nii väga tunnen puudust!

S-

Söök. Mu söögitegemise oskus on arenenud 50%. Enne tegin söögi, et kõht täis saada. Hetkeks olen juba võiks-ju-seekord-nii-katsetada faasis. Süsteem on siin lihtne poolakatelt õpime liha praadima ja itaallastega pastat valmistama. Ilusaid ja maitsvaid nippe olen saanud Poola, Ungari, Itaalia, Saksa, Türgi ja Brasiilia köögist!

Sõbrad. Ma ei nimeta kergelt inimest oma sõbraks ja nüüd peale aastast Eestist eemal olekut tean, kes seal on mu sõbrad, kes tuttavad ja kes täitsa võõrad.  Sõpradering on kahanenud üksikuteni. Ja ma ei ole kurb! Sõbrad ka siin aastaga saavutatud usaldussuhete ja parimate inimeste auks.

Š-

Šampinjon. Purgist otse, burksi vahel või salati ja pasta sees.

Z- 

Zebra. Pole vaja sebrat ega rohelist tuld, üle tee võib alati minna.

Ž-

Žongleerima. Pisikeste pallidega ja nii-nii hästi, minu imestusel ei olnud piire. Just nii võidetakse südameid.

T-

Terviseks! Populaarne sõna. Kõigi pidude ja klaasikõlistamiste lemmik kõigi rahvuste seas. Vahest veidi küll moonutatud kujul. „Ooo, Estonians have good, how was it?? Something about sex?“ (dirty sex,derby sex, there will be sex, tell me sex) Seks müüb.

U-

Uni.  Elu siin algas suuresti unetuses vaeveldes, hiljem tuli uni aga aega magada jäi väheseks. Nüüd on kõik tasakaalus.

Unistama. Unistamine on üks planeerimise vorme.

Usk. Uskuda endasse, loodusesse, jumalasse või ükskõik millesse. Uskuma peab!

V-

Vein. Eriti punane- vinho tinto. Vein on odav ja hea, ühe euroga võib täitsa joodava veini leida, paned ühe euro juurde võib juba täitsa hea olla.

W-

Weekend. Sest, nädalavahetustel me läheme tavaliselt ära. Mõnikord lähedale ja vahest kaugele. Jala, autoga, bussiga, rongiga, lennukiga või häälega.

Õ-

Õhtusöök. Eesti toitumisharjumustega võrreldes öösöök. Õhtusöögi aeg jääb kella üheksa ja kesköö vahele.

Ä-

Ära. Ära harjuma, ära minema, ära jooksma, ära arvama, ära lubama, ära näitama, ära elama, ära hoidma, ära kuulama, ära leppima, ära sõitma, ära teenima, ära tooma. Oehh..

Ö-

ÖÖ. Kogu selle sündmuste ja tegude tiheda aasta on ööd olnud just kõige magusamad ja meeldejäävamad.

Ü-

Üksi. Sest mõnikord on nii hea!

X-

XXX. Beijinhos! Musid!

Y-

Yesterday. Eilsest on alati midagi õppida ja midagi mäletada.



Guincho rand, Cascais


No comments:

Post a Comment